Thursday 2 September 2010

IJsselmeerbikkels zwemmen nieuw NL Kanaalrecord!

Geweldig nieuws natuurlijk: de IJsselmeerbikkels o.l.v. Richard Broer hebben het Kanaal in estafettevorm bedwongen in een wel heel snelle tijd: 8 uur en 57 minuten. Een nieuw Nederlands record, en de snelste estafettetijd die dit jaar gezommen is. Klasse heren!
De IJsselmeerbikkels met de befaamde Kanaalschipper Michael Oram na hun geslaagde recordpoging
 Ik ben op uitnodiging van Marcel van der Togt en Richard Broer bij de 'Bikkels' gekomen afgelopen zomer, en zou eigenlijk meedoen aan deze overtocht. Die bleek echter niet te combineren te zijn met mijn werkzaamheden in Bangladesh, waar ik zoals gezegd op de winkel moest passen. Ralf van der Poel, aanvankelijk reservezwemmer, nam mijn plaats in en zwom waarschijnlijk sneller dan ik had gekund (en was aardig zeeziek naar ik heb begrepen). Nu ik hun belevenissen lees knaagt het natuurlijk bij me, daar was ik toch wel erg graag bij geweest. Maar ik heb het vermoeden dat dit niet het laatste is wat men van de Bikkels gaat horen: immers, er zijn nog geen NL records voor de dubbele en driedubbele Kanaaloversteek in estafettevorm, en die dienen er hoognodig te komen! ;-)

No comments:

Post a Comment