Sunday 13 February 2011

Op naar de Rottnest Channel Swim

Afgelopen weekend was piekweekend: op twee achtereenvolgende dagen 10 km getraind. Dat had eigenlijk 2 x 15 km moeten zijn, maar hooikoorts drukte de performance enigszins. Maar ik voel me klaar voor mijn tweede Rottnest Channel Swim op 26 februari. Vlucht en hotel zijn geboekt.

Opmerkelijk is dat ik de afgelopen weken, hoewel lichamelijk fit, met meer moeite heb getraind. Hoewel ik lichamelijk fit ben ben ik de afgelopen weken een aantal keren met tegenzin naar de training gegaan. Dat is niet verrassend: ik train nu al anderhalf jaar voor dit projct, en zo heel interessant is dat op-en-neer zwemmen in een zwembad ook niet altijd (zwemmen in open water is iets anders, dat is als een wandeling in een mooie omgeving). Daarom is het goed om tussentijdse doelen te hebben. Het feit dat ik over twee weken in AustraliĆ« 19,7 km 'mag' zorgde er voor dat ik me het afgelopen weekeinde toch naar het zwembad sleepte.

No comments:

Post a Comment