Friday 25 February 2011

In Australië, een dag voor de race


V.l.n.r.: Gary, ikzelf, Mark en Mark, & de kayak die morgen mee gaat
Gisterochtend aangekomen in Perth. Een nacht overgeslagen, want slapen in een vliegtuig lukt me niet. Ik probeer de schade vandaag in te halen met een lange siesta. Op dit moment schrijf ik dit liggend op mijn hotelbed met een pak koekjes en een fles cola naast me: 'carboloading'! J

Gisteren met het team (schipper Gary, en twee kayakers Mark en Mark - zie foto) naar het strand gegaan, een proefrondje gezwommen en gaan eten om de taktiek te bespreken. Logistiek komt er nogal wat bij kijken omdat boot, zwemmer en kayaker niet vanaf dezelfde plaats vertrekken. 

Leuke hobby...

Evenals vorig jaar was het bij het proefzwemmen meteen raak en ik ben wel een half dozijn keer gestoken door ‘stingers’, kleine onzichtbaar kwalletjes. De foto geeft een idee van hoe zo’n beet eruit ziet (de rode striem op mijn wang). Het is knap pijnlijk.


Prachtig weer en een kalme zee vanochtend.
In de verte, 19,7 km ver weg, het eiland Rottnest


Gelukkig is er ook goed nieuws: het belooft morgen een schitterende dag te worden met weinig wind. De watertemperatuur is perfect: 24ºC, en het wordt bloedheet: 37ºC. Dat betekent genoeg drinken: ik heb gisteren op mijn hotelkamer maar liefst 8 liter sportdrank aangemaakt, 
Dit gaat mee op de boot: acht liter
sportdrank en een paar bananen.
. De snoepjes zijn al op...
Het mondwater is een experiment en schijnt
te helpen tegen een pijnlijke mond,
tong en keel door het zoute water. 
wat waarschijnlijk  zo’n 3 liter teveel is. (Ik hoop dat het hotelpersoneel niet achterdochtig wordt: ik had nogal gemorst met sportdrankpoeder en de tafel en vloer lagen vol met wit poeder…) Om de 20 minuten probeer ik zo’n 250 c sportdrank te drinken, en ieder heel uur een stuk banaan te eten.

Vanochtend was de verplichte safetybriefing voor zwemmers van overzee en uit andere delen van Australie. Hieronder een foto van mijzelf met de oudste solozwemmer: Dieter Loeliger, 78 jaren jong! Inspirerend, zulke mensen.


Dieter Loeliger is 78 jaar oud en gaat morgen, net als vorig jaar,
de 19,7 km lange oversteek alleen doen.


No comments:

Post a Comment